Montse Juvés, "Fer el màster em va donar l'oportunitat de connectar amb altres professionals del sector, amb alguns dels quals avui encara hi mantinc el contacte."

05.02.2024
 
Montse Juvés, "Fer el màster em va donar l'oportunitat de connectar amb altres professionals del sector, amb alguns dels quals avui encara hi mantinc el contacte."

La Montse Juvés té 43 anys, i tot i que va néixer i viu a Barcelona, les seves arrels la vinculen amb la Cerdanya, ja que tota la seva família és nascuda en la comarca del Pirineu català.

Els seus pares tenien una xarcuteria i carnisseria, i de ben petita va poder aprendre la cultura de servei i atenció al client. Per això, i perquè sempre va tenir curiositat per altres cultures, va decidir estudiar Turisme i enfocar-se en l'Hoteleria. Va estudiar el Màster en Gestió Estratègica d'Empreses Turístiques.


Estudiar el Màster Gestió Estratègica de l'empresa turística

Ens agradaria que et presentessis una mica i ens expliquessis com i per què vas decidir estudiar el màster en Gestió Estratègica de l'Empresa turística en el CETT?

Les meves dues passions són la música i viatjar, i sempre que puc escapo a la muntanya amb la meva família. En acabar Turisme vaig començar a treballar de recepcionista a una de les residències de RESA, on dos anys més tard vaig passar a ser directora. Va ser llavors quan vaig començar a endinsar-me en el món del revenue i vaig voler aprofundir més en el màrqueting digital. Gràcies al màster vaig poder fer el salt en la meva trajectòria professional dins l'empresa, passant a ser la Revenue Manager del grup de residències.

Com va ser la teva “Experiència CETT” i que és el que més destacaries dels teus estudis?

Vaig decidir fer el màster del CETT, perquè era la formació més completa que hi havia en aquell moment en la matèria, i perquè a l'haver estudiat al CETT en tenia molt bon record. Fa més de 10 anys no hi havia tantes formacions com avui en dia en Revenue o màrqueting aplicat al Turisme, ja que eren tasques que feia el mateix director hoteler o el departament comercial; i tot aquest boom digital estava emergint. Fer el màster em va donar l'oportunitat de connectar amb altres professionals del sector, amb alguns dels quals avui encara hi mantinc el contacte. Alguns continuen vinculats al Turisme i d'altres han continuat vinculats al màrqueting digital d'altres sectors.


Treballar com a Revenue Manager

Un cop finalitzats els teus estudis, com ha sigut la teva carrera professional?

Doncs en acabar el màster, vaig treballar conjuntament amb l’equip de màrqueting de RESA, per a la creació d’una web amb motor de reserves propi, enfocada al negoci de curta estada dins les residències. També va ser al cap de poc temps, quan RESA em va proposar ser la responsable de revenue i del desenvolupament del negoci d’estades curtes de la cadena. Després de 4 anys, som ja tres persones en l’equip, i gestionem la distribució i revenue de 40 residències a tota Espanya.

Consideres que has pogut aplicar els teus coneixements com a Senior Revenue Management a RESA. Residencias de Estudiantes S.L?

Totalment, el fet de poder cursar el màster em va aportar una nova visió que vaig poder aplicar en l’expansió d’aquesta línia de negoci dins l’empresa. A més a més, en les classes teníem professorat que era alhora professional, i que explicaven les seves pròpies experiències laborals aplicades en la matèria que estàvem aprenent. Tenir contacte amb companys del sector, tant professorat com a altres alumnes; és molt enriquidor i fa que encara avui pugui compartir experiències del meu dia a dia.


Consell a donar a futurs estudiants o estudiants finalitzadors

En primer lloc, crec que és important haver passat anteriorment per altres àrees dins un hotel per a poder tenir una visió holística del revenue. En el meu cas, el fet d'haver pogut treballar anteriorment en restauració, recepció i direcció d'un centre; m'ha donat una visió completa del servei i l'operativa dels establiments turístics. Aquest coneixement sumat a la proposta de valor, l'orientació al client, i el context actual són crucials a l'hora d'establir l'estratègia de revenue de qualsevol allotjament.

Per altra banda, crec que és important està sempre en constant formació i al dia de les noves tecnologies, ja que avui tenim moltes eines que ens faciliten l'extracció i el tractament de les dades per la presa de decisions.

I sobretot entusiasme i passió pel que es fa, només així s'aconsegueixen grans fites!

Categories
#alumnidelmes